Vloeiende lijnen en exclusieve stijl
Met de Continental GTC S krijgt de direct herkenbare Continental GTC nog meer karakter, zowel van binnen als van buiten. Dat begint al bij de Blackline Specification, waarbij details met een chroomafwerking in het exterieur worden vervangen door zwarte uitvoeringen. Dat betekent dat de raam- en lampomlijstingen, de portierkrukken, de uitlaatpijpen, de ventilatiesleuven en de matrixgrille, en feitelijk bijna alles met uitzondering van de Bentley-badges, zwart zijn. Zelfs de verlichting voor en achter is voorzien van een donkere tint.
De wagen is voorzien van nieuwe wielen van 21 inch die exclusief zijn voor Bentley’s 'S'-modellen. Deze velgen vertonen een oogverblindende combinatie van glanzend zwart en lichte machinaal bewerkte vlakken die de aandacht trekken, of de wagen nu stilstaat of in beweging is.
Bij iedere bestelling van een convertible is het essentieel dat de details van het exterieur passen bij de stijl van het interieur, want wanneer u rijdt met een open dak vormend die twee voor het oog één geheel. Daardoor loopt het 'S'-thema naadloos over van het exterieur naar het interieur met 'S'-badges al op de treeplanken bij het instappen, en daarna met hetzelfde embeem op het dashboard en in het borduursel op de stoelen.
Het design van de bekleding is net als de velgen exclusief voor de 'S'-modellen, met een primaire en secundaire leerkleur, en panelen met aangenaam aanvoelend Dinamica op de onderdelen van het interieur die u het meest aanraakt: de stoelkussens, de versnellingshendel en natuurlijk het stuur.
Een aangename en dynamische rijervaring
De Continental GTC S is opgebouwd rond een geavanceerde twinturbogeblazen V8-benzinemotor van 4,0 liter waarmee u in slechts 4,1 seconden optrekt van 0-100 km/h. De topsnelheid van de wagen bedraagt 318 km/h, en als u optimaal wilt genieten van het geliefde V8-uitlaatgeluid kiest u de Sport-modus van de wagen om het gebrul van de sportuitlaat zo krachtig mogelijk te ervaren. In het ideale geval doet u dat met een open dak.
U kunt het dak openen of sluiten bij een snelheid tot 50 km/h, dus u hoeft niet te stoppen als het ineens gaat regenen.
Met de vier rijmodi kunt u afhankelijk van uw stemming kiezen tussen verschillende rij-eigenschappen van de wagen. Met de geavanceerde Sport-modus worden de motor, de transmissie, het stuurgedrag en de vering opnieuw gekalibreerd voor een pittiger rijgedrag, terwijl in de Comfort-modus nadruk wordt gelegd op verfijnd rijcomfort. De Bentley-modus vormt de middenweg tussen deze twee, en met de vierde optie, Custom, selecteert u een reeks instellingen die u zelf van tevoren hebt opgeslagen.
De Continental GTC S is uitgevoerd met een actieve vierwielaandrijving, zodat hij de meeste tijd rijdt als een wagen met achteraandrijving, maar zodra wordt gedetecteerd dat een wiel tractie verliest, wordt een deel van het motorvermogen overgedragen aan de vooras voor meer grip. De rolregeling Bentley Dynamic Ride maakt gebruik van een 48-volts elektromotor om de stabilisatorstangen stijver of soepeler te maken, afhankelijk van wat de rijomstandigheden vereisen. Dus als u een bocht neemt, worden ze stijver om de wagen stabiel te houden, maar wanneer u rechtuit rijdt, is meer speling mogelijk. Dat resulteert in het beste van twee werelden: meer controle en vertrouwen wanneer u dat nodig hebt, zonder concessies aan het algehele rijcomfort.